Benin Beni Bulma Çabaları

Benin beni bulma çabaları

Melek, şeytan, iç sesim, kafamdaki karmaşalar, dışarıdaki insanlar hepiniz bir susun! Kendimi duyamıyorum. Şimdi bir şeyler duyuyorum. Ama fark edemiyorum gerçekten bu ben miyim?

Bu ben olamam. Hayır hayır bu ben olamam. Ama belki şu ben olabilirim. Evet evet şu ben olabilirim. Peki, oraya nasıl gidebilirim? Ben beni oraya götürür müsün? Hayır mı? O zaman beni bana bırak oraya ben gideyim. Tamam mı? Ama ben sensiz ben değilim, ben sen böyle olduğun için benim. Geçmiş benimi burada bırakırsam geçmiş benliğimden vaz geçmiş olurum. Hem oraya kadar ben sensiz nasıl giderim. Sen de benimle gel, ben sensiz ben olamam ki. Ama seninle mutlu bir ben de değilim. Ben şuradaki beni istiyorum. Gel beraber gidelim. Oraya ulaşırsak yolda yaşadıklarımız belki beni şuradaki ben yaparda seni de bensiz bırakmamış olurum. Zaten başka bir ben alamam ki, ancak seni değiştirip yeni bir ben yapabilirim.

Ben özünde iyi biriyim aslında. Belki de herkes asıl benliğinde iyidir. Fakat benler çok karıştı. Şimdi asıl meseleye gelelim. Ben, sen kafamda mısın, kalbimde mi? Sen en az benim kadar gerçeksin biliyorum.

Teknik teknoloji, bilim bilgi, fikir felsefe, hangisi beni bana ulaştırır ki?  Ben beni kime sorarak bulabilirim? Beni ben den daha iyi ancak beni yaratan bilebilir. O beni nasıl sorabilirim ki? Bunu bu dünyada yapamam, diğer dünyada geç olmuş olur. Elbet beni bulabilmem için bu dünyada mesajlar göndermiştir. Onları okumalı ve dinlemeliyim. Ama bunun için yokuş çıkmalı, biraz zorluk çekmeli ve beni benden alan şeylerden uzak durmalıyım. Fakat bu bendeki benin hoşuna gitmedi. O nu benimle gelmeye ikna etmeliyim. Zorla da götüremem ki benim de sınırlı bir sabrım ve enerjim var. Bunu ancak ona anlatarak başarabilirim. Ama önce yapacaklarımı benim de kalbimden tasdik etmem gerek.

Ben bana ulaştığımı nasıl anlarım ki? O kadar ben den hangisi benim nasıl seçebilirim? Kurallara uyarsan beni bana götürür zaten.
Şu andaki ben labirentteyim ve beni bana ulaştırmakla görevlendirildim. Ulaştırmaya çabalamam lazım. Kurala uymadığım zaman girdiğim yanlış bir yolda süremi doldurmamalıyım. Zaten yaratıcım sıkıştığımda dua kapısı ve yanlış yola girdiğimde tövbe kapısı açmış benin için. Layık olmadığım halde de görevi tamamladığımda bana çok güzel ödüller vaat etti.

Bırak da beni ben yapalım şu işi. Tamam, yapınca sen yine ben ol. Zaten ben mi senim sen mi bensin bilemiyorum artık. Ben mi sana engelim sen mi bana?
Benim benle başım belada. Nasıl kurtulurum benden? Ben benden kurtulursam bana ne olur?

Ben bana bağlıyım. Bu halatın ismi ben. Ben bana bağlı bu beni çözmeliyim. Çözmediğim sürece bende tutsağım. Ne zaman çözdüm ben o zaman özgürüm.

Beni tutan bir el var.
Bu benim elim değil, benin eli.
Bırakmıyor beni.
Çok sıkı tutmuşum elimle beni.
Bırakamıyorum elimi.
Sanki ben kontrol etmiyorum o eli.
Bir ben var benden içeri.



4 yorum:

  1. Bilim adamları tarih kitapları ya da ünlü felsefeciler bu konuda ne söylerdi bilmem. Ama ben dediğin şeyi bulmak adına küçük bir tüyo verebilirim. Bir keresinde tuhaf bir güne uyandım. Uyandığımda sadece hissettiğim ben di. Aynaya baktım yüzüme gözlerimin içindeki derinliklere. Bir bedenin içinde sıkışıp kalmış gibi hissettim kendimi. O an gördüğüm şey bedenimdi. Ama gören ise gözlerim değil başka bişeydi. O bendi. O an da beni ben yapan şeyin aslında et ve kemikten olmadıgını anladım. Beni ben yapan düşüncelerim ve hissettiklerimin tümüydü.

    YanıtlaSil
  2. İnsan benliğiyle,ruhuyla bu dünyadan sıkılıyor. Ruh sanki bedene hapsolmuş gibi cenneti istiyor.
    http://hayatfilmi.blogspot.com.tr/2014/10/dunyaya-sgamyorum.html

    YanıtlaSil
  3. Çok zor benliğini bulmak yine de ben bulmak için her şeyin yapılması gerektiğini düşünüyorum.İnanıyorum ki sonunda hepsine değecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kompleks bir yapıya sahip. Et kemikten başka, vicdan,kalp, ruh gibi bir çok manevi bölüme sahip. bunların hepsini toplayınca ortaya bir "ben" çıkıyor. İnsan benliğini aramalı fakat bulması (bence) çok zor.

      Sil

yazı hakkında ne düşünüyorsun, paylaş bizimle.